Tuesday, September 25, 2012

Am invatat...


Am invatat ca atunci cand cineva se caracterizeaza in public folosind cuvinte de care nimeni nu ar fi prea mandru, adreseaza de fapt un mesaj de ajutor sau, in cel mai bun caz, e constient de cat de daunatoare este mandria si incearca sa-i minimizeze cat mai mult posibil importanta (dand in acest fel si un exemplu celorlalti). Dar de cele mai multe ori vad strigatul de ajutor decat exemplul. Ar mai fi si partea de scuza, dar despre aceasta chiar nu vreau sa vorbesc pentru ca vreau sa vad doar partea frumoasa a oamenilor atat cat e posibil.

Am invatat ca orice copil normal care isi iubeste in mod egal parintii doreste sa-i vada mereu impreuna si face tot posibilul ca ei sa fie fericiti. Copilul meu se transforma radical atunci cand ma vede trista si face tot ce stie el ca-mi face placere, doar ca sa ma faca fericita. Uneori e atat de subtil incat nu ma prind si atunci ma intreba: "mami, uite ce am facut, esti fericita?". Daca il intreb de ce a facut lucrul respectiv, inteleg ca nu isi dorea neaparat sa-l faca, dar cu siguranta l-a facut ca sa ma faca pe mine fericita. Invat de la copii ca in preajma lor trebuie sa fim fericiti. Nu sa ne prefacem ca suntem fericiti, ci sa fim cu adevarat fericiti, pentru ca ei simt minciuna. Si apoi, ce sens are sa minti in fata unui suflet curat ca sa il pacalesti? Mai fair ar fi, cred eu, daca nu poti sa invingi raul din tine sa fii asa cum esti tu decat sa incerci sa pari altcineva. Stiu ca multa lume se gandeste ca intr-adevar, sunt momente cand esti impresurat de necazuri si griji si nu poti fi fericit, deci ce-ai putea sa faci in momentul acela cand esti in preajma unui copil? Insa fericirea nu este totuna cu bucuria. Fericit poti sa fii si in suparare si chiar faptul ca ai un inger in preajma ta e un motiv real de fericire.

Am gasit un text mai vechi care imi place, asa ca-l salvez aici:

Do the things right. And let do it nice. I talk about all the things you do, not only those things you are forced to do so. Do the nice things now and share those things with others. Take care of your soul and of your body, of your health and of your state of mind. If everything is ok with you, then it is ok with everybody.
Think positive, always, always, always and have only true love. Then inspiration will come to you.
For a right thinking and clarity of mind you must have a solid foundation.  If only one brick in this foundation is not one of good quality, then the future wall may be at risk.
Try to understand others, believe in you and act. Don't let the time to solve all your problems.
Ancient Chinese proverb tell us:
o     I hear and I forget
o     I see and I remember
o     I do and I understand


 

No comments:

Post a Comment