Saturday, September 21, 2013

Putere si singuratate


Suntem la masa doar noi doi, iar pe masa e o cruciulita aduca de finii nostri din Israel. Copilul s-a jucat cu ea mai devreme si a ramas langa cosul de paine. Este din lemn si fier. Pe lemnul crucii este Domnul nostru rastignit... Mami, unde I-au batut cuie lui Iisus, peste tot? Nu mami, doar in maini si in picioare! Nu lungesc discutia, e prea dureroasa, ma astept sa ma intrebe de ce, insa el schimba directia.
- De ce atunci cand l-au omorat oamenii pe Iisus nu a coborat Dumnezeu din cer ?
- Ca Sa-L salveze?
- Daa!
- Iisus a venit cu un scop, avea un mesaj pentru oameni. Nu a facut asta pentru ca peste 3 zile urma sa invieze si El stia dinainte.
- Stiu asta!
Dupa o alta discutie despre misiunea lui Iisus pe pamant schimbam subiectul, apoi David revine ca un boomerang foarte sigur pe el: Iisus , dupa ce a inviat, a stat 40 de zile pe pamant apoi s-a urcat in cer. El sta mereu acolo si in fiecare zi cand un om moare coboara la el, ii imprumuta viata pentru o vreme pana la sfarsitul lumii, cand I-o daruieste pentru totdeauna.
Am ramas fara cuvinte, i-am raspuns doar ca are dreptate si il intreb de unde stie toate acestea, oare de la ora de religie? Nu, am citit eu in Biblie mai demult, incet, fiecare cuvant...
Se uita la mine cu o privire senina si calda, ma uit la ochii lui frumosi si parca vad un spirit intelept batran in corpul unui copil.
Ma intristez la gandul ca la sfarsitul lumii poate nu toti vom primi viata vesnica, iar el ma scoate repede din starea aceasta facandu-ma sa rad de idea cum ca sfintii stau in cer, noi nu-i vedem, dar ei ne vad cu inste ochelari speciali prin care se uita si vad prin nori, ceva cu infrarosu...

Mi-am amintit de un alt moment in care m-a uimit: in vacanta de vara, cand a mers la cursul "Emotiile mele", Marilena Ionescu i-a rugat pe copii sa exprime in forme din lut siguratatea si puterea. Eram pe holuri, dansa a iesit din clasa si mi-a zis: veniti sa vedeti ce a facut David, e extraordinar! Facuse muntele Caraiman cu crucea in varful lui. L-am intebat care e singuratatea si care e puterea si mi-a raspuns: crucea e puterea si muntele e singuratatea. Eu imi imaginasem invers. El vedea partea plina a paharului!
Multumesc Doamne pentru copilul acesta minunat!

No comments:

Post a Comment