Thursday, April 11, 2013

Miercurea purtatoare de cruce


http://www.crestinortodox.ro/liturgica/sarbatorile/injumatatirea-postului-mare-124102.html
<<Injumatatirea Postului Mare cade intotdeauna in ziua de miercuri a saptamanii a patra, altfel spus, in miercurea de dupa Duminica Sfintei Cruci. Din punct de vedere teologic, intreaga saptamana a injumatatirii postului este infatisata in Triod ca o "saptamana purtatoare de cruce". Sfintii Parinti au randuit ca aceasta saptamana sa fie inchinata Sfintei Cruci celei aducatoare de viata "spre a ne odihni, a rasufla si a ne face pe noi cei osteniti sprinteni si usori pentru restul ostenelii”.>>


La noi aceasta miercure a fost la propriu purtatoare de cruce, o cruce grea si pretioasa pentru frumoasa mea, iubita mea...
Doamne, inca de la inceputul acestui urcus greu nimic n-a fost intamplator, nimic, nimic, nimic...
Odata cu inceputul postului a inceput si pentru noi urcusul muntelui cu semne si carari, cu prapastii amenintatoare si cu puncte de sprijin, cu nori si soare, cu ingeri pazitori si iata-ne la jumatatea postului in chiar miercurea aceasta. O fi si jumatatea drumului catre un varf de munte? Sau ma voi rataci? Mi-e frica sa ma gandesc la saptamana patimilor.
Inca ma minunez de cat de frumos au stiut sa se organizeze ingerii cand au trebuit sa primeasca un alt ingeras si e inca peste puterea mintii mele sa-mi imaginez cat de frumos va organiza Domnul intalnirea cu cei indumnezeiti. Chiar cred ca "misterioase sunt caile Domnului!".
Si cum Domnul nostru nu da cu jumatati de masura, nu m-a lasat sa astept prea mult pana sa vad Bratul Acela care ma sprijina. Mi-a tras doua palme cu el, doua palme datatoare de viata, trezitoare la viata ca sa-L vad si ca sa-L simt, ca tot ma vaitam eu ca nu-L vad. Si ca sa inteleg bine ca e al datatorului si ocrotitorului vietilor noastre mi-a oferit bratul Sau nu oricand ci in preajma mortii. Ca un Domn ce este!
Iubite-voi Doamne, vartutea mea....

http://www.youtube.com/watch?v=lAC373BDQS8



No comments:

Post a Comment