Thursday, December 27, 2012

Spiritul Craciunului


 
Mi-as dori ca televiziunile sa transmita mai mult din frumusetea acestui popor pentru ca noi suntem unici in sensul cel bun si frumos. Da, chiar suntem asa! Nu spun ca nu exista si lucruri rele, ca nu exista oameni rai si minciuna, da, exista si ele, dar cand ascult stirile as prefera sa existe o balanta in toate sa mai aud si de bine, sa nu-mi mai stric ziua cu toate crimele nenorocite, cu toti infractorii si cu toate minciunile. As vrea sa aud si ceva incurajator, sa mi se spuna mai mult despre reusitele unor oameni, de faptele bune, de faptele caritabile, de locurile minunate in care pot sa ma duc, de lucrurile frumoase de care as putea sa ma bucur. Daca se organizeaza un eveniment frumos la care participa mii de romani ce vad in prim plan la TV? Nu frumusetea evenimentului, ci un grup mic de persoane care s-a desprins dintre cei multi si care se incaiera pentru ceva gratuit pentru ca s-a dus unul intre ei si i-a intaratat. Asta vad in prim plan pe ecran, iar nu restul multimii care se daruieste!
Eu, daca as conduce departamentul de stiri al unei televiziuni, as pune ca regula sa nu existe stire fara sa se prezinte ceva bun, ceva de care sa fim mandri ca romani. Sunt sigura ca sunt atatea lucruri frumoase despre care nu se spune nimic.

Mi-as mai dori ca noi sa fim uniti in orice imprejurare, noi ca grup, noi ca prieteni, noi ca si colegi, noi ca locatari, noi ca si comunitate, noi ca tara etc. si sa nu mai acceptam toate mizeriile care ni se baga pe gat de catre mass media sau de catre cei care au un interes exploatandu-ne individual sau in masa. Asa ne-am pastra drepturile sau am obtine chiar si mai multe, altfel e foarte usor sa ni se ia tot, chiar si ce era al nostru dinainte.
Mi-as dori ca fiecare dintre noi sa fie mai intelept si noi toti sa nu ne mai gandim atat de mult la capra vecinului decat poate ca o sa moara de foame si noi putem sa-i dam din plusul nostru ca sa o salvam, in rest sa nu ne mai miram de paiul din ochiul altuia pana nu vedem barna din ochiul nostru.

Cand se termina un an obisnuiesc sa ma gandesc la ce am realizat, dar si la ce am ratat in anul respectiv. Pana acum balanta era nemultumitoare. Acum ma gandesc din nou ca a trecut un an sau poate mai multi, aglomerati si agitati, nu mai stiu, dar balanta se inclina intr-o singura parte si acolo e multa fericire si recunostinta. Sunt fericita si recunoascatoare lui Dumnezeu pentru ca sunt in viata, pentru ca am o familie care e langa mine si e sanatoasa, pentru ca avem atat de multe lucruri frumoase si pentru ca avem tot ce ne trebuie. Sunt recunoscatoare si ii multumesc lui Dumnezeu pentru toate acestea, pentru cele bune si pentru cele rele si pentru ca mi-a daruit chiar mai mult decat am cerut si mai mult decat puteam eu sa-mi imaginez vreodata. Asa e Domnul nostru, e un domn, cand daruieste nu da cu picatura, da regeste!
Ce poti sa vrei mai mult cand un inger iti umple in noaptea de Craciun casa cu fulgi de zapada croiti din hartie aproape o zi intreaga cu mana lui, cand pleci intro calatorie si descoperi ca natura are sa-ti arate ce mintea ta nu-si putea imagina dinainte asteptandu-te gatita asa cum numai mana lui Dumnezeu stie sa o faca, cand acasa te asteapta parintii pregatiti cu de toate ca atunci cand erai copil si cand esti cu piciorul in groapa sau in cadere libera si o mana divina vine sa te prinda, sa te ridice si sa te puna mai bine si mai sus decat acolo unde erai inainte daruindu-ti in plus o noua viata?

Mi-am dorit sa existe Mos Craciun cu adevarat si am descoperit ca exista spiritul Craciunului si ca noi intotdeauna primim atat de mult! Trebuie doar sa ne deschidem ochii si sufletul si vom putea vedea cat de mult am primit dinainte chiar sa ne dorim. Cum de am putut sa ma indoiesc ca nu exista spiritul Craciunului?

No comments:

Post a Comment