Thursday, July 24, 2014

Schitul Pahomie de la Valcea


Duminica am mai descoperit un loc mimunat, un loc de poveste, pot sa-i spun un colt de rai: este vorba de Schitul Pahomie de la Olanesti, jud Valcea, dar si de drumul pana acolo. Un drum de poveste, prin padure, asfaltat in mare parte, dar de la un moment dat e drum forestier, cu stufuri de zmeura pe margine, cu plante mari pline de viata, cu flori de padure si stanci din care tasneste apa. Drumul este pe marginea raului Cheia, un rau curat de munte si limpede ca lacrima.
Uimit de frumusetea locului, David ne spune: "cred ca muntii acestia au alergat foarte mult" (pentru ca au transpirat si curge apa din ei :)" .
Pazit de crucea Domnului nostru Iisus Hristos, sus la schit este un izvor care iese din stanca pe care este cladita o mica bisericuta.
M-am simtit ca acasa pentru ca locul e luminos si primitor. Cand am ajuns acolo imi era sete si chiar la intrare in curte se dadeau din partea bisericii pachete cu mancare si vin. Desi nu beau vin, de data aceasta am luat un pahar si l-am baut cu atata pofta ca mi-a trecut setea pentru mult timp. Am urcat apoi la bisericuta si mi-am umplut rezerva de energie.
Frumusetea e uneori mai aproape decat credem noi si e si mai surprinzatoare atunci cand o descoperim pe nepregatite.

No comments:

Post a Comment